Vragen huren & corona

Sinds het coronavirus ook in Nederland is, hanteren we bij Woningstichting Barneveld de RIVM-richtlijnen om de verspreidingskans van het virus zo klein mogelijk te houden. De richtlijnen van de overheidrichtlijnen vanuit de overheid hebben wij ook zelf extra maatregelen ingesteld.

Veel gevraagd over Vragen huren & corona

Door het coronavirus heb ik minder inkomsten en kan ik mijn huur niet (volledig) betalen.

We snappen dat de maatregelen rondom het coronavirus ook veel impact voor u kunnen hebben. Maakt u zich daardoor zorgen over het betalen van de huur? Neem dan contact met ons op via (0342) 427 500 (optie 3). Dan kijken we samen wat de beste oplossing is.

Ik kom mijn huur elke maand bij jullie op kantoor pinnen. Hoe kan ik mijn huur nu betalen?

Ons kantoor is tot nader order gesloten voor bezoekers. Hierdoor is het niet mogelijk om de huur per pin te voldoen. We raden u aan een automatische machtiging* aan ons door te geven voor de huurbetaling. Dit kan eenvoudig via Direct regelen - Afgeven machtiging. Houd uw inloggegevens voor Mijn WsB bij de hand.

*) Per automatische incasso betalen? Wij halen het huurbedrag dan elke maand (rond de 1ste) automatisch van uw rekening. Als wij uw aanvraag na de 20e van de maand krijgen, dan schrijven wij de volgende maand uw huur af. Ontvangen wij uw aanvraag voor de 20e? Dan betaalt u nog eenmaal de huur zoals u gewend bent. De automatische incasso start dan een maand later.

Betaalt u nu per factuur of bankoverschrijving? En wilt u per automatische incasso betalen? Wij halen het huurbedrag dan elke maand (rond de 1ste) automatisch van uw rekening. U kunt eenvoudig via Mijn WsB een machtiging voor een automatische incasso afgeven. Als wij uw aanvraag na de 20e van de maand krijgen, dan schrijven wij de volgende maand uw huur af. Ontvangen wij uw aanvraag voor de 20e? Dan betaalt u nog eenmaal de huur zoals u gewend bent. De automatische incasso start dan een maand later.

Welke werkzaamheden doen jullie nog?

  • Werk aan de buitenkant van uw huis (bijvoorbeeld schilderwerk) gaat gewoon door.
  • Werk aan de binnenkant van uw huis (bijvoorbeeld een nieuwe keuken plaatsen) doen we later. Met uitzondering van spoedeisende reparaties. Daarover spreken we graag met u af wat mogelijk is.

Ik heb eerder een reparatie gemeld. Dit was toen niet urgent, maar inmiddels wel. Wat kan ik doen?

Neem contact met ons op via (0342) 427 500. Dan kijken we samen wat de beste oplossing is.

Moet ik nog voorzorgsmaatregelen treffen als jullie bij mij thuis komen?

Wij vragen u om vóór een bezoek van ons, de woning te ventileren en alle deurklinken te ontsmetten. We vragen u hiernaar, wanneer we bij u aan de deur staan.

Ik heb een afspraak staan met een medewerker voor een huisbezoek. Gaat deze door?

Het kan zijn dat persoonlijke afspraken met medewerkers niet door gaan. U hoeft niets te doen. We nemen telefonisch contact met u op om een nieuwe afspraak in te plannen of bespreken het telefonisch.

Wat zijn spoedeisende reparaties?
• Spoedeisende reparaties zijn onder andere:
- buitendeuren die niet open kunnen;
- gaslucht;
- sleutel kwijt van de voordeur;
- kapotte lift;
- kapotte ruiten;
- kapotte CV/ geen warm water;
- ernstige verstoppingen.

Twijfelt u of uw reparatieverzoek (inmiddels) spoedeisend is? Neemt u dan contact met ons op.

Ik wil langs komen voor een vraag. Kan dat?

Ons kantoor is tot nader order gesloten voor bezoekers. Wij voeren vanaf nu alleen nog spoedeisende reparaties uit. We zijn daarvoor alleen nog telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 8.30 en 12.00 uur op (0342) 427 500.

Voor spoedeisende reparaties in de middagen, de avonden en in het weekend wordt u automatisch doorgeschakeld naar onze centrale meldkamer. Heeft u niet-dringende vragen of reparatieverzoeken? Deze nemen wij voorlopig niet in behandeling. Houdt onze website en Facebook in de gaten. Zodra wij u weer kunnen helpen, laten wij u dit weten via die kanalen.

Ik heb een afspraak staan met een van jullie medewerkers voor een reparatie. Gaat deze afspraak door?

Reparaties in de woning doen we niet om besmetting te voorkomen. Als u al een afspraak heeft staan, nemen wij telefonisch contact met u op om dit te bespreken. Heeft u hierover vragen? Neem dan telefonisch contact met ons op: (0342) 427 500, op werkdagen tussen 8.30 uur en 12.00 uur.

Voor spoedeisende reparaties in de middagen, de avonden en in het weekend wordt u automatisch doorgeschakeld naar onze centrale meldkamer.
Het kan zijn dat de wachttijden bij de telefoon langer zijn dan u van ons gewend bent. We doen ons best u zo snel mogelijk te helpen.

Wat zijn spoedeisende reparaties?

Spoedeisende reparaties zijn onder andere:

  • buitendeuren die niet open kunnen;
  • gaslucht;
  • sleutel kwijt van de voordeur;
  • kapotte lift;
  • kapotte ruiten;
  • kapotte CV/ geen warm water;
  • ernstige verstoppingen.

Twijfelt u of uw reparatieverzoek (inmiddels) spoedeisend is? Neemt u dan contact met ons op.