Gas-water-elektra

Gas, water en elektra zitten soms in uw huurprijs. Het hangt af van het type woning dat u huurt. Dat staat op uw huurovereenkomst. Bij senioren wooncomplexen zitten bijvoorbeeld energiekosten soms in de huurprijs. Maar bij eengezinswoningen niet. U kiest dan zelf een energieleverancier.

Veel gevraagd over Gas-water-elektra

Ik heb geen stroom, wat moet ik doen?

  1. Doe bij een elektrastoring altijd eerst een stekkerproef om uit te sluiten dat het aan uw eigen apparatuur ligt. Kijk voor een instructie de klusvideo 'Stroomstoring verhelpen'.
    Geeft geen enkel apparaat een probleem en heeft u niet teveel apparaten tegelijk op één stroomgroep aangesloten? Als dan toch de stroom uitvalt, is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand.
  2. Dien dan een reparatieverzoek.
    Let op: als blijkt dat de storing toch door uw eigen apparaten of door uzelf is veroorzaakt, dan zijn de reparatiekosten alsnog voor uw rekening.

Wat kan ik doen als ik geen warm water meer heb?

Kijk u eerst of het om één kraan gaat of om meerdere kranen. Gaat het om één kraan dan zit het probleem waarschijnlijk bij de kraan zelf. Bent u lid van het servicefonds? Dan kunt u een reparatieverzoek doen via www.wstg-barneveld.nl of ons bellen op (0342) 427 500. Gaat het om meerdere kranen? Kijk dan of de waterdruk van uw verwarmingsketel voldoende is. Op de ketel zit een metertje waarop u dit kunt zien. De waterdruk moet hoger zijn dan 2 bar. Is de druk hoog genoeg? Is de druk onvoldoende, vul dan de ketel bij. 

Wat moet ik doen als ik een gaslucht ruik?

Sluit onmiddellijk de gaskraan en open uw ramen. Gebruik geen vuur en rook niet. Verlaat de woning en bel buiten of bijvoorbeeld bij uw buren direct met ons: (0342) 427 500. Buiten kantoortijden, in het weekend of op feestdagen schakelen wij u automatisch door naar onze centrale meldkamer.

Wie is de netbeheerder voor gas en elektra?

Liander is de netbeheerder. Neem voor meer informatie of storingen contact met hen op.