Woning verbeteren

Wilt u uw woning verbeteren? Bijvoorbeeld met dubbel glas, centrale verwarming, isolatie of een nieuwe keuken? Geef dat gerust bij ons aan. Sommige verbeteringen plannen wij volgens een vast plan in (planmatig onderhoud). Andere kunt u bij ons aanvragen. Plaatsen van dubbel glas of centrale verwarming is vaak mogelijk tegen een huurverhoging.

Veel gevraagd over Woning verbeteren

Ik heb een huurverhoging door woningverbetering. Hoe werkt dat?

De huur kan verhoogd worden als wij verbeteringen aanbrengen in uw woning. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij het plaatsen van dubbel glas of een centrale verwarming. De woning krijgt meer punten waardoor de huurprijs stijgt. Wij brengen u hiervan altijd vooraf op de hoogte. Vaak levert zo'n verbetering een energiebesparing op.

Ik wil besparen op mijn energiekosten. Kan ik mijn woning (laten) verbeteren?

Wij maken de komende jaren een groot deel van onze woningen energiezuiniger. Dit doen wij projectmatig: we pakken verschillende straten of buurten tegelijk aan. Het kan zijn dat uw woning (nog) niet op korte termijn aan de beurt is. Wij zouden dan op uw verzoek kunnen kijken of wij tegen een huurverhoging alvast energiebesparende maatregelen kunnen doorvoeren. Bel of mail ons als u hierover meer informatie wilt, via (0342) 427 500 of info@wstg-barneveld.nl.

Ik wil zonnepanelen op mijn woning. Hoe regel ik dat?

Hiervoor kunt u een aanvraag bij ons indienen via onze website www.wstg-barneveld.nl

Kan ik centrale verwarming (cv) in mijn woning krijgen?

Dat kan als dit technisch mogelijk is. U kunt bij ons een verzoek indienen, dan onderzoeken wij de mogelijkheden. Als het tot een plaatsing komt, staat daar een huurverhoging tegenover. Wij plaatsen geen centrale verwarming als u een huurachterstand heeft.   

Kan ik dubbel glas in mijn woning krijgen?

Dat kan als het technisch mogelijk is. Als u dubbel glas wil, laat het ons weten. Dan onderzoeken we de mogelijkheden. Zijn er geen bezwaren? Dan plaatsen wij het dubbel glas tegen een huurverhoging. Wij plaatsen geen dubbel glas als u een huurachterstand heeft.

Kan mijn keuken, badkamer of toilet worden vervangen?

Wij vervangen keukens, badkamers en toiletten tijdens planmatig onderhoud. Keukens vervangen wij na ongeveer achttien jaar, badkamers en toiletten na ongeveer veertig jaar. Alleen als de technische staat erg slecht is, vervangen wij tussentijds. Vindt u dat dit het geval is? Neem dan contact met ons op. Dan komt de opzichter langs om dit te beoordelen.

Wanneer moet ik een vakman inschakelen voor een klus?

Gaat het om bouwkundige verandering in of aan uw woning? Dan moet u die laten uitvoeren door een gediplomeerd vakman. Dat geldt ook voor een wijziging aan de installaties in de woning zoals de CV-, elektra- en gasinstallatie, waterleiding en riolering. Bij wijzigingen in de installaties van gas of elektra, stuurt u het keuringsrapport naar ons toe.

Wat gebeurt er met mijn zelf aangebrachte veranderingen als ik ga verhuizen?

Zodra u de huur heeft opgezegd, maken wij met u een afspraak voor een voorinspectie. Bij deze inspectie geven wij aan welke veranderingen u mag laten zitten en welke u moet verwijderen. In sommige gevallen kunt u met de nieuwe huurder afspraken maken over overname. Meer informatie staat in de folder Zelf klussen.