Vragen huren & corona

Sinds het coronavirus ook in Nederland is, hanteren we bij Woningstichting Barneveld de RIVM-richtlijnen om de verspreidingskans van het virus zo klein mogelijk te houden. De richtlijnen van de overheidrichtlijnen vanuit de overheid hebben wij ook zelf extra maatregelen ingesteld.

Veel gevraagd over Vragen huren & corona

Ik heb een afspraak staan met een van jullie medewerkers voor een reparatie of huisbezoek. Gaat deze afspraak door?

Als u niets van ons hoort, gaat de afspraak gewoon door. Mocht u, of iemand in uw huishouden, (verkoudheids-)klachten hebben? Neem dan telefonisch contact met ons op voor het inplannen van een nieuwe afspraak.

Ik wil langskomen voor een vraag. Kan dat?

Ons kantoor is tot nader order gesloten voor bezoekers.

Moet ik nog voorzorgsmaatregelen treffen als jullie bij mij thuis komen?

Wij vragen u om vóór een bezoek van ons, de woning te ventileren en alle deurklinken te ontsmetten. We vragen u hiernaar, wanneer we bij u aan de deur staan. Verder houden we 1,5 meter afstand en draagt u een mondkapje. Lees hier onze spelregels in een overzicht.

Ik kom mijn huur elke maand bij jullie op kantoor pinnen. Hoe kan ik mijn huur nu betalen?

Ons kantoor is tot nader order alleen op afspraak open voor bezoekers. Hierdoor is het niet mogelijk om de huur per pin te voldoen. We raden u aan een automatische machtiging* aan ons door te geven voor de huurbetaling. Dit kan eenvoudig via Direct regelen - Afgeven machtiging. Houd uw inloggegevens voor Mijn WsB bij de hand.

*) Per automatische incasso betalen? Wij halen het huurbedrag dan elke maand (rond de 1ste) automatisch van uw rekening. Als wij uw aanvraag na de 20e van de maand krijgen, dan schrijven wij de volgende maand uw huur af. Ontvangen wij uw aanvraag voor de 20e? Dan betaalt u nog eenmaal de huur zoals u gewend bent. De automatische incasso start dan een maand later.

Betaalt u nu per factuur of bankoverschrijving? En wilt u per automatische incasso betalen? Wij halen het huurbedrag dan elke maand (rond de 1ste) automatisch van uw rekening. U kunt eenvoudig via Mijn WsB een machtiging voor een automatische incasso afgeven. Als wij uw aanvraag na de 20e van de maand krijgen, dan schrijven wij de volgende maand uw huur af. Ontvangen wij uw aanvraag voor de 20e? Dan betaalt u nog eenmaal de huur zoals u gewend bent. De automatische incasso start dan een maand later.

Door het coronavirus heb ik minder inkomsten en kan ik mijn huur niet (volledig) betalen.

We snappen dat de maatregelen rondom het coronavirus ook veel impact voor u kunnen hebben. Maakt u zich daardoor zorgen over het betalen van de huur? Neem dan contact met ons op via (0342) 427 500 (optie 3). Dan kijken we samen wat de beste oplossing is.