Klacht over ons

Als huurder mag u van ons goede service verwachten. Maar hoe goed wij ons best ook doen, er gaat wel eens wat fout. Bent u niet tevreden over de manier waarop wij iets oplosten? Laat het ons dan altijd weten. Wij leren graag van onze fouten.

Op 1 juli 2023 is de Wet goed verhuurderschap in werking getreden. Deze wet biedt huurders bescherming en geeft duidelijkheid aan verhuurders: wat mag wel en wat niet? Komen wij er samen met u niet uit dan kunnen huurders dit melden bij de gemeente.

Veel gevraagd over Klacht over ons

Ik heb een klacht over jullie dienstverlening. Hoe dien ik mijn klacht in?

Algemeen

Als uw klacht gaat over de dienstverlening van Woningstichting Barneveld, dan dient u uw klacht - bij voorkeur schriftelijk - in bij één van onze medewerkers. Wij nemen uw klacht in behandeling en proberen samen met u tot een oplossing te komen. Lukt dat niet, dan kunt u de zaak bespreken met de leidinggevende van de afdeling waar de betreffende medewerker onder valt.

Hoe kunt u een klacht melden?
U kunt uw klacht in een brief of in een e-mail zetten. En u kunt natuurlijk ook bellen of langskomen op ons kantoor. Als u een brief of e-mail schrijft, gaat u als volgt te werk:

  1. Adresseer uw brief aan (geen postzegel nodig):
    Woningstichting Barneveld
    Antwoordnummer 1022
    3770 VB BARNEVELD
  2. Adresseer uw e-mail aan:
    info@wstg-barneveld.nl met als onderwerp 'Klacht dienstverlening';
  3. Beschrijf kort uw klacht. Vermeld uw naam, adres en de telefoonnummer(s) waarop u overdag en 's avonds te bereiken bent en eventueel uw e-mailadres.

Onafhankelijke beoordeling
Leiden voorgaande stappen niet tot een oplossing, dan kunt u voor een onafhankelijke beoordeling terecht bij de Geschillencommissie Woningcorporaties Valleigebied. U kunt uw klacht melden via een formulier die u op de website kunt vinden of u dient deze online in.

Ik heb een klacht over de woonruimteverdeling. Wat kan ik doen?

Algemeen

Woningstichting Barneveld en de gemeente Barneveld hebben afspraken gemaakt over de verdeling en toewijzing van de huurwoningen van Woningstichting Barneveld. Beide partijen hebben deze afspraken vastgelegd in een convenant. Hierin staat dat Woningstichting Barneveld haar huurwoningen toewijst via het aanbodmodel (waarbij de woningzoekende zelf actief zoekt naar en reageert op woningen die de woningstichting aanbiedt).

Deze afspraken zijn gemaakt om ervoor te zorgen dat de woningen eerlijk worden verdeeld. Als u vindt dat Woningstichting Barneveld zich niet aan deze regels heeft gehouden, kunt u een klacht indienen bij ons via info@wstg-barneveld.nl of schriftelijk bij een van onze medewerkers. Wij nemen uw klacht in behandeling en proberen samen met u tot een oplossing te komen. Lukt dat niet, dan kunt u de zaak bespreken met de leidinggevende van de afdeling waar de betreffende medewerker onder valt.

Ik ben niet tevreden met de oplossing die jullie mij bieden. Wat kan ik doen?

Algemeen

Als uw klacht gaat over de dienstverlening van Woningstichting Barneveld, dan dient u uw klacht - bij voorkeur schriftelijk - in bij één van onze medewerkers. Wij nemen uw klacht in behandeling en proberen samen met u tot een oplossing te komen.

Lukt dat niet, dan kunt u de zaak bespreken met de leidinggevende van de afdeling waar de betreffende medewerker onder valt. Leiden voorgaande stappen niet tot een oplossing, dan kunt u voor een onafhankelijke beoordeling terecht bij de Geschillencommissie Woningcorporaties Valleigebied

Wat staat er in de Wet goed verhuurderschap?

Algemeen

Er staan regels in over onder andere financiële zaken, over schriftelijke informatie die een huurder van zijn verhuurder hoort te ontvangen en over hoe een verhuurder zich hoort te gedragen. Ook krijgen gemeenten met deze wet meer mogelijkheden om op te treden tegen huurmisstanden als dat nodig is. In de brochure wet goed verhuurderschap leest u meer over de Wet goed verhuurderschap.

Waar kan ik terecht als ik een klacht heb over de regels uit het de Wet goed verhuurderschap?

Algemeen

De gemeente heeft een meldpunt voor huurders met klachten of vragen over de regels uit de Wet goed verhuurderschap. Ook woningzoekende kunnen hiervoor terecht bij de gemeente. Kijk op

Problemen met verhuurder melden | Gemeente Barneveld

voor meer informatie.

Wat doet de gemeente als de verhuurder de Wet goed verhuurderschap overtreed?

Algemeen

De gemeente kan de verhuurder een officiële waarschuwing geven zodat de verhuurder de kans heeft om de situatie op te lossen. Ook kan de gemeente boetes opleggen. Meer informatie kunt u lezen in de brochure de wet goed verhuurderschap.

Ik ben afgewezen voor een huurwoning, zonder uitleg. Mag dat?

Algemeen

Nee, dat mag niet. Bij het aanbieden van een woning op huiswaarts.mijndak.nl geven wij aan hoe de selectie plaats vindt. Als u bij ons wordt afgewezen voor een woning dan krijgt u altijd de reden te horen.