Huurachterstand

Bij betalingsproblemen kunt u rekenen op ons begrip en ondersteuning. Wij geven u graag advies over de mogelijkheden om uw problemen aan te pakken. Neem hiervoor contact met ons op.

Veel gevraagd over Huurachterstand

Ik heb de huur overgemaakt en een brief van de deurwaarder ontvangen. Wat nu?

U kunt bellen met de deurwaarder, het telefoonnummer staat in de brief van de deurwaarder. Zorg ervoor dat u het bewijs van betaling bij de hand heeft.

Ik heb een huurachterstand. Wat moet ik doen?

Neem contact met ons op, dan kijken we samen met u naar een oplossing. Soms is het mogelijk een betalingsregeling te treffen.

Mijn partner en ik staan samen op de huurovereenkomst. Mijn partner vertrekt en ik wil hoofdhuurder worden, maar wij hebben huurachterstand. Wat nu?

De huurachterstand moet u eerst samen afbetalen. Daarna kunt u ons laten weten dat u de naam op de huurovereenkomst wilt laten aanpassen, omdat u en uw partner uit elkaar gaan. Dit kan als u en uw ex-partner het er beiden over eens zijn wie in de huurwoning blijft wonen. Kies bovenaan deze pagina voor Naamswijziging bij relatiebreuk.

Wij zetten dan de naam van degene die in de huurwoning blijft wonen op de huurovereenkomst. Degene die de woning verlaat, doet officieel afstand van de woning. De vertrekkende partner staat niet meer op het adres ingeschreven bij de gemeente.

Komt u er samen niet uit wie in de woning blijft wonen? Dan is het oordeel aan de rechter. Met een kopie van de rechterlijke uitspraak kunt u de huurovereenkomst op naam van degene zetten die de woning toegewezen krijgt.

Om uw aanvraag in behandeling te kunnen nemen, verzoeken wij u bij de aanvraag toe te voegen:

  • Bij scheiden: een kopie van het echtscheidingsconvenant.
  • Bij geregistreerd partnerschap: een afstandsverklaring door beide huurders ondertekend.
  • Bij rechterlijk oordeel: een kopie van de rechterlijke uitspraak wie in de woning mag blijven wonen.

Waarom is mijn huur niet afgeschreven? Ik heb hiervoor een machtiging afgegeven.

Wij mogen één keer per maand uw machtiging (huur) incasseren. Lukt dit niet, om welke reden dan ook, kan het niet nogmaals automatisch door ons worden afgeschreven. Dit betekent dat u een betalingsherinnering ontvangt. De reden dat de bank uw automatische incasso weigerde is ons niet bekend, hierover kunt u contact opnemen met uw bank. Heeft u nog vragen dan kunt u contact opnemen met een medewerker van de afdeling Woondiensten.