Reparatieverzoek

Als er een gebrek of storing aan uw woning of woongebouw is, kunt u een reparatieverzoek doen. Een reparatieverzoek kunt u eenvoudig direct zelf regelen via onze website. Bellen mag natuurlijk ook.

Veel gevraagd over Reparatieverzoek

Ik heb een klacht over mijn gehuurde nieuwbouwwoning. Bij wie kan ik terecht?

Algemeen

U kunt alle reparatieverzoeken bij ons melden.

Ik heb een reparatieverzoek ingediend. Wanneer komen jullie langs?

Algemeen

Dit verschilt per melding en is afhankelijk van het soort melding. Voor niet dringende melding houden wij 10 werkdagen aan om de reparatie uit te voeren. Bij spoedeisende klachten houden wij 1 tot 3 werkdagen aan. Wij voeren dan een noodoplossing uit of lossen de reparatie op.

Het kan voorkomen dat wij de reparatie niet volledig kunnen afronden. Wij missen bijvoorbeeld nog materiaal dat wij moeten bestellen. Wij maken in dit geval een nieuwe afspraak. Deze afspraak kan buiten de aangegeven tijd vallen.

Mocht u zelf niet kunnen binnen de tijd waarin wij actie moet ondernemen kunt u bij niet dringende zaken hier altijd overheen.

Hoe test ik of mijn rookmelder het nog goed doet?

Algemeen

Druk op de testknop van de rookmelder en houd hem enkele seconden ingedrukt. De testknop is een klein, rond knopje op de zijkant of op het deksel van de rookmelder. Gaat het alarm af? Dan doet uw rookmelder het goed. Het is slim om uw rookmelder minstens 2 keer per jaar te testen.

Wat doe ik met een spoedeisende reparatie in de avond of in het weekend?

Algemeen

Als u buiten kantooruren of in het weekend een dringend reparatieverzoek heeft, kunt u ons algemene nummer bellen 0342-427500 Volg het keuzemenu en u wordt automatisch doorverbonden met de centrale meldkamer. Deze lijn is 24 uur per dag bereikbaar.

De meldkamer beoordeelt de urgentie. Moet de reparatie direct worden uitgevoerd, dan schakelt de meldkamer een bedrijf in. Als met de reparatie kan worden gewacht tot de eerstvolgende werkdag, geeft de meldkamer de melding aan ons door. Wij nemen dan de reparatie de eerst volgende werkdag in behandeling.

Storingen aan uw cv
Voor storingen aan uw cv-ketel kunt u (zowel binnen als buiten kantoortijden) rechtstreeks contact opnemen met onderhoudsbedrijf Linthorst via telefoonnummer (0800) 546 84 67.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat nu?

Algemeen

Neem telefonisch contact met ons op via , dan zoeken we samen met u naar een oplossing. De kosten voor een eventuele reparatie zijn voor uw rekening.

Wie kan ik bellen bij een storing aan de lift?

Algemeen

U kunt bellen met het telefoonnummer dat op de omlijsting of deur van de lift staat. U kunt ook ons bellen om de storing door te geven. 

Er is iets stuk in mijn woning, waar kan ik dat melden?

Algemeen

Als er een gebrek of storing aan uw woning of woongebouw is, kunt u een reparatieverzoek doen. Een reparatieverzoek kunt u eenvoudig direct zelf regelen via onze website. Bellen mag natuurlijk ook. Wilt u meer weten over het melden van een reparatie? Klik hier voor meer informatie.

De politie heeft een inval gedaan in mijn woning en nu heb ik schade, wat moet ik doen?

Algemeen

Is er schade ontstaan aan kozijnen van ramen of deuren door een inval van de politie? De reden waarom zij een inval deden, bepaalt wie de rekening voor herstel betaalt.

Overlijden of onwel worden
Is de politie-inval gedaan omdat het vermoeden bestond dat (een van) de bewoners onwel was geworden of was overleden? Dan zijn de kosten voor herstel voor ons.

Criminele activiteiten
Bij een politie-inval vanwege criminele activiteiten (bijv. wietplantage) zijn de herstelkosten voor rekening van de huurder.

Vindt u dat de politie-inval onterecht was?
Vraagt u dan een proces-verbaal aan bij de politie om aan te tonen dat het inderdaad om een onterechte politie-inval ging. Alleen als u zo’n proces-verbaal heeft, berekenen wij de kosten door aan de politie. Heeft u geen proces-verbaal, dan zijn de herstelkosten voor u.

Ik heb scheurtjes in mijn muur, komen jullie dat herstellen?

Algemeen

Krimpscheuren herstellen wij tot 12 maanden na oplevering van een nieuwbouwwoning. Daarna zijn dit werkzaamheden die u zelf doet. Dit valt niet onder het onderhoudsabonnement. Welke reparaties wij wel doen wanneer u deelneemt aan het onderhoudsabonnement leest u in de brochure Onderhoud - wie betaalt wat? 

Wanneer het en hele diepe scheur is, neem dan telefonisch contact met ons op of vul het contactformulier op de website in. Voor een snellere afhandeling, voegt u ook wat foto's toe.